Tony Industrii
identyfikacja wystawy
w Muzeum Miejskim w Tychach
Identyfikacja przestrzeni wystawy „Tony Industrii” przedstawiającej prace ze zbiorów Muzeum Miejskiego w Tychach.
Nawiązując do głównych reakcji stojących u podstaw procesu twórczego, identyfikacja przestrzeni wystawy miała za zadanie wywołać u widza wrażenie rozmachu i przytłoczenia, ale i sentymentu. Wystawa prowadzi widza po autonomicznych dziełach splecionych w jedną całość, która zachęca go do głębszego namysłu nad złożonością zanikającego dziedzictwa przemysłowego.


Złożoność dziedzictwa przemysłowego.
Naszym głównym zadaniem było ukazanie złożoności dziedzictwa przemysłowego poprzez infografikę ścienną, otwierającą salę wystawową. Następnie przeprowadzenie odbiorcy przez wystawę w duchu nadanym grafice, od wielkiego formatu po mały.






Płachta, czyli broszura
Podobnie jak w przypadku ściany wejściowej, aby utrzymać przytłoczenie i nawarstwienie treści, postanowiliśmy wyjść ze standardowego formatu broszur. Opracowaliśmy je w niestandardowym formacie i nadaliśmy nazwę płachty, z którą nieodzownie się kojarzyła. W takim formacie, można było wziąć ją ze sobą i zawiesić w wybranej przez siebie przestrzeni, a nie tylko odłożyć na półkę. Arkusz był zbiorem biografii wszystkich artystów, których dzieła znalazły się na wystawie. Zbiór łączył się w formacie B2, w efekcie symulując plakat.



Oznaczenia dzieł w przestrzeni wystawy
Utrzymując ducha złożoności każdemu dziełu przypisany był numer, który sprawdzić było można na zbiorczym arkuszu.

Projektanci
Magdalena Dziedzic, Marcin Kasperek
Art Director
Marcin Kasperek
Realizacja
marzec 2022

