Ogród
Publikacja i komunikacja wizualna wraz z kampanią promocyjną
dla publikacji tomu wierszy
Naszym podstawowym zadaniem było znalezienie klucza wizualnego wynikającego z interpretacji wierszy. Za jego pomocą zaprojektowaliśmy całą publikację, a następnie mogliśmy wykreować A następnie mogliśmy zaprojektować wszystkie materiały niezbędne do komunikacji wizualnej i kampanii.
Koncept i podstawa
Koncept oparliśmy na naszej interpretacji wierszy.
Autor „Ogrodu” zwraca uwagę czytelników na wielowarstwowość opisywanego ogrodu życia. Poczuliśmy, że publikacja, komunikacja wizualna i kampania powinna oddawać tego właśnie ducha.
fotografie
Zestaw 44 fotografii,
każda dobrana w parę.
Pracę nad całym projektem rozpoczęliśmy przede wszystkim od odnalezienia ucieleśnień naturalnego obrazu. Udaliśmy się między innymi do lasów okalających miasteczkową szamotaninę, ale i do oazy spokoju – parku narodowego. Podczas realizacji fotograficznej każdy z zespołu miał stały kontakt z czystopisem. W związku z tym wspieraliśmy się tekstem Ogrodu w telefonie i na wydruku. Dzięki temu przy dobieraniu kadrów mogliśmy ponownie wczytać się w wybrany fragment i wyczuć bijące z niego emocje.
Do realizacji zdjęć zdecydowaliśmy się na użycie aparatów wbudowanych, a nie analogowej kliszy jak to pierwotnie zakładaliśmy. Decyzja ta pozwoliła nam przede wszystkim na uchwytywanie momentów tu i teraz. Dokładnie w taki sam sposób, jak autor chwytał swoje refleksje.
Metafora fragmentowości życia
Wszystko to jako metafora opowiadanych i wspominanych fragmentów przeżytych zdarzeń z całego życia, jako prezentowanie wycinków z życia, które obrazować mają ulotność życia. W związku z tym odpowiednio dobieraliśmy i rozpracowywaliśmy kadry.
publikacja
Kreowanie publikacji
Do podkreślenia powagi poezji użyliśmy szeryfowego kroju pisma. Jednak przez to, że każdy wiersz posiada swój kontekst, którym autor dzieli się z czytającym – niezbędnym było dobranie odpowiedniego zabiegu wyróżniającego. W tym celu postanowiliśmy obrócić o 90 stopni marginalia i paginację. Zabieg ten umożliwił czytelnikom sprawne nawigowanie po publikacji.
Aby podkreślić tajemniczość Ogrodu życia na okładce zastosowaliśmy folię soft touch z wybiórczym lakierem.
Te dwa materiały pozwoliły uzyskać głębię i kolejną fragmentowość składającą się na całość mogącą być interpretowaną jako las. Pod różnymi kątami odbiorca może zobaczyć inne fragmenty, dzięki czemu jeszcze bardziej akcentujemy wrażenie zmiany i interpretację różnych punktów patrzenia na życie.
onscreen i offscreen
Komunikacja wizualna i kampania promująca
Kolejnym etapem było przygotowanie materiałów do kampanii promocyjnej na podstawie wypracowanego wcześniej klucza wizualnego. Miały one działać zarówno w świecie cyfrowym jak i rzeczywistym. W związku z tym kampanię zaplanowaliśmy tak, aby raz dzielić się z odbiorcą fotografią a raz treścią. Dzięki temu mogliśmy ponownie przywołać założenie pokazywania kawałka Ogrodu życia.
Zrealizowaliśmy również filmy promujące, na których autor czytał wycinki swoich wierszy.
Zrealizowane materiały wideo również opierały się na dzieleniu się kolejnymi fragmentami Ogrodów.
transmisja live
Finał kampanii
Zwieńczeniem całości kampanii było przeprowadzenie transmisji live podczas premiery książki i spotkania autorskiego w jednym z oddziałów Księgarni św. Jacka. Odpowiadaliśmy tutaj, nie tylko z wizualny, ale i techniczny aspekt premiery.
Projekt książki
Marcin Kasperek
Fotografie
Magdalena Dziedzic, Dominika Kasperek, Marcin Kasperek
Materiały promocyjne
Marcin Kasperek, Magdalena Dziedzic, Piotr Lebek
Art Director
Marcin Kasperek
Realizacja
listopad 2020