fbpx

Ogród

Publikacja i komunikacja wizualna wraz z kampanią promocyjną
dla publikacji tomu wierszy

książka ogród księgarnia św Jacka wiersze poezja projekt publikacji okładka fotografie

Naszym podstawowym zadaniem było znalezienie klucza wizualnego wynikającego z interpretacji wierszy. Za jego pomocą zaprojektowaliśmy całą publikację, a następnie mogliśmy wykreować A następnie mogliśmy zaprojektować wszystkie materiały niezbędne do komunikacji wizualnej i kampanii.

książka ogród księgarnia św Jacka wiersze poezja projekt publikacji okładka fotografie

Koncept i podstawa

Koncept oparliśmy na naszej interpretacji wierszy.

Autor „Ogrodu” zwraca uwagę czytelników na wielowarstwowość opisywanego ogrodu życia. Poczuliśmy, że publikacja, komunikacja wizualna i kampania powinna oddawać tego właśnie ducha.

ogród fotografia komunikacja wizualna publikacja zbliżenie docięcie

ogród fotografia komunikacja wizualna publikacja zbliżenie grzbiet z góry z boku

fotografie

Zestaw 44 fotografii,
każda dobrana w parę.

Pracę nad całym projektem rozpoczęliśmy przede wszystkim od odnalezienia ucieleśnień naturalnego obrazu. Udaliśmy się między innymi do lasów okalających miasteczkową szamotaninę, ale i do oazy spokoju – parku narodowego. Podczas realizacji fotograficznej każdy z zespołu miał stały kontakt z czystopisem. W związku z tym wspieraliśmy się tekstem Ogrodu w telefonie i na wydruku. Dzięki temu przy dobieraniu kadrów mogliśmy ponownie wczytać się w wybrany fragment i wyczuć bijące z niego emocje.

Do realizacji zdjęć zdecydowaliśmy się na użycie aparatów wbudowanych, a nie analogowej kliszy jak to pierwotnie zakładaliśmy. Decyzja ta pozwoliła nam przede wszystkim na uchwytywanie momentów tu i teraz. Dokładnie w taki sam sposób, jak autor chwytał swoje refleksje.

ogród fotografia komunikacja wizualna publikacja

ogród fotografia komunikacja wizualna publikacja zbliżenie docięcie
fotografie docięte są w niestandardowy sposób

Metafora fragmentowości życia

Wszystko to jako metafora opowiadanych i wspominanych fragmentów przeżytych zdarzeń z całego życia, jako prezentowanie wycinków z życia, które obrazować mają ulotność życia. W związku z tym odpowiednio dobieraliśmy i rozpracowywaliśmy kadry.

ogród fotografia komunikacja wizualna publikacja zbliżenie
ogród fotografia komunikacja wizualna publikacja grzbiet
publikacja

Kreowanie publikacji

Do podkreślenia powagi poezji użyliśmy szeryfowego kroju pisma. Jednak przez to, że każdy wiersz posiada swój kontekst, którym autor dzieli się z czytającym – niezbędnym było dobranie odpowiedniego zabiegu wyróżniającego. W tym celu postanowiliśmy obrócić o 90 stopni marginalia i paginację. Zabieg ten umożliwił czytelnikom sprawne nawigowanie po publikacji. 

ogród fotografia komunikacja wizualna publikacja zbliżenie paginacja numeracja

ogród fotografia komunikacja wizualna publikacja zbliżenie grzbiet z boku

Aby podkreślić tajemniczość Ogrodu życia na okładce zastosowaliśmy folię soft touch z wybiórczym lakierem.

Te dwa materiały pozwoliły uzyskać głębię i kolejną fragmentowość składającą się na całość mogącą być interpretowaną jako las. Pod różnymi kątami odbiorca może zobaczyć inne fragmenty, dzięki czemu jeszcze bardziej akcentujemy wrażenie zmiany i interpretację różnych punktów patrzenia na życie.

ogród fotografia komunikacja wizualna publikacja zbliżenie grzbiet z góry

ogród fotografia komunikacja wizualna publikacja zbliżenie docięcie

onscreen i offscreen

Komunikacja wizualna i kampania promująca

Kolejnym etapem było przygotowanie materiałów do kampanii promocyjnej na podstawie wypracowanego wcześniej klucza wizualnego. Miały one działać zarówno w świecie cyfrowym jak i rzeczywistym. W związku z tym kampanię zaplanowaliśmy tak, aby raz dzielić się z odbiorcą fotografią a raz treścią. Dzięki temu mogliśmy ponownie przywołać założenie pokazywania kawałka Ogrodu życia.

w przestrzeni

socialmedia fb gafika filmy klarstudio ogród

Zrealizowaliśmy również filmy promujące, na których autor czytał wycinki swoich wierszy.

Zrealizowane materiały wideo również opierały się na dzieleniu się kolejnymi fragmentami Ogrodów. 

transmisja live

Finał kampanii

Zwieńczeniem całości kampanii było przeprowadzenie transmisji live podczas premiery książki i spotkania autorskiego w jednym z oddziałów Księgarni św. Jacka. Odpowiadaliśmy tutaj, nie tylko z wizualny, ale i techniczny aspekt premiery.

Projekt książki
Marcin Kasperek

Fotografie
Magdalena Dziedzic, Dominika Kasperek, Marcin Kasperek

Materiały promocyjne
Marcin Kasperek, Magdalena Dziedzic, Piotr Lebek

Art Director
Marcin Kasperek

Realizacja
listopad 2020

Powrót

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

Udostępnij