fbpx
Trendy w marketingu 2021.

Trendy w marketingu 2021.

 

Tekst: Sylwia Gierczak

 

 

 

 

Początek nowego roku sprzyja planowaniu oraz wdrażaniu nowych działań reklamowych, które zwiększą rozpoznawalność Twojej marki oraz zaskarbią sympatię nowych potencjalnych klientów. Końcówka lutego jest więc idealnym momentem na wdrożenie do swojego biznesu trendów, które najprawdopodobniej zawojują rok 2021 — w końcu w ostatnich miesiącach czekało na nas sporo zmian, wszyscy musieliśmy też przywyknąć do całkowicie nowej rzeczywistości. Również branża marketingu przeżyła kilka ciekawych metamorfoz o których nie powinniśmy zapominać w bieżącym roku. Z pewnością każdy z nas ma już za sobą ostatnie podsumowania oraz wnioski. Przyszedł więc czas na rozprawienie się ze starymi błędami, nawykami oraz na przetestowanie nowych działań, które mogą przynieść wiele dobrego. To co, do dzieła!

Trendy w marketingu, które pokochał świat

Choć w obecnych, niepewnych i nieustannie zaskakujących nas czasach ciężko mówić o przewidywaniu bądź planowaniu — przygotowaliśmy dla Was kilka trendów, które z pewnością nie pozostaną niezauważone w świecie marketingu. Co więcej, prawdopodobnie całkowicie odmienią nasze spojrzenie na dotychczasowe popularne działania reklamowe – zarówno w sieci, jak i poza nią!

Cyfryzacja biznesów pełną parą czyli digital first

Nasze życie coraz bardziej przenosi się do cyfrowej rzeczywistości. Nieuniknione konsekwencje nierozerwalnie połączone z epidemią Covid-19 sprawiają, że domowe zacisze nadal pozostaje naszym ulubionym (i jedynym słusznym) miejscem nie tylko do codziennego życia, ale i pracy, zaś home office wciąż jest jednym z naszych ulubionych pojęć. Dlatego też trendy przygotowania treści reklamowych oraz contentu śmiało zmierzają w stronę digital first, a nawet digital only! Tego typu strategie mają umożliwić nam dotarcie do naszych odbiorców w jak najwygodniejszy dla nich sposób — czyli drogą internetową. Najbardziej aktywni kupujący to w ostatnim czasie przedstawiciele pokolenia millenialsów, dla których smartfon stał się przedłużeniem ręki. W sieci kupują, planują, zamawiają a nawet zawierają lukratywne biznesowe znajomości. Świat jeszcze nigdy nie był aż tak bardzo na wyciągnięcie ręki! Możemy wszystko i chcemy mieć wszystko. Bez wychodzenia z domu rozpoczniemy kurs tańca, nauczymy się nowego języka czy też stworzymy własną markę. Kluczem do sukcesu jest więc zrozumienie zmian, które już nadeszły oraz całkowite wykorzystanie ich potencjału. Krótko mówiąc — sieć jest idealnym miejscem na Twój biznes, markę, produkt czy też usługę! 

 

Podcasty — łatwy sposób na zaangażowanie Twoich odbiorców

Podcasty cieszą się w ostatnich miesiącach olbrzymią popularnością, która nieustannie rośnie! Nagrywają je zarówno blogerzy, osoby prywatne jak i  mniejsze oraz większe firmy — niezależnie od branży w której działają! Potencjał podcastów jako marketingowych narzędzi jest naprawdę ogromny, do tego nie wymaga żadnych ponadprzeciętnych przygotowań. Nagrywane podcasty mogą mieć zarówno cele sprzedażowe, jak i wizerunkowe. Możesz nagrać swój własny podcast, jak i nawiązać współpracę z innym twórcą, który zaprezentuje Twój produkt bądź usługę w czasie trwania podcastu. 

Jakie korzyści mogą zapewnić Ci ciekawie poprowadzone podcasty?

Dzięki nim z łatwością przyciągniesz swojego odbiorcę na dłużej, jednocześnie mocno angażując go w przekazywane treści. Podcasty pomogą Ci również poszerzyć świadomość marki, doskonale wpłyną na wizerunek Twojej firmy a także podtrzymają (bądź też zbudują praktycznie od zera) relację z Twoimi odbiorcami!

 

Pinterest — stary/nowy przyjaciel

Pinteresta znamy już od wielu lat. Jest on prawdziwą mekką wszystkich marek działających w branżach modowych, wnętrzarskich czy też kosmetycznych. Czy wiesz, że jego dochody wzrosły w zeszłym roku aż o 58%? Społeczność Pinteresta każdego dnia tworzy tysiące pinów, które zgrabnie przemierzają bezdroża internetu, przyciągając wzrok, inspirując oraz kreując nowe zakupowe potrzeby jego odbiorców! 

Prowadzenie profilu na Pintereście, podobnie jak prowadzenie stron firmowych za pośrednictwem innych mediów społecznościowych, wpływa pozytywnie na wizerunek marki, jej rozpoznawalność oraz budowanie zaufania i przychylności użytkowników obecnych w tym kanale. Nie możesz tego nie wykorzystać!

 

VR — przenieś się do wirtualnej rzeczywistości

Granice wirtualnej rzeczywistości nieustannie się przesuwają!  VR daje nam możliwość tworzenia jakościowego content marketingu, który jest przekazem praktycznie doskonałym! Dlaczego? Dzięki goglom do wirtualnej rzeczywistości uwaga użytkownika jest całkowicie skupiona na przekazywanym obrazie. Globalne zanurzenie się w wirtualnym świecie gwarantuje zapamiętywalność na poziomie, niemożliwym do osiągnięcia przy wykorzystaniu tradycyjnych formatów reklamowych. Za pomocą wirtualnej rzeczywistości możemy połączyć wyjątkowo silne emocje z danym produktem bądź usługą i to bez mówienia o nich wprost. W końcu VR odcina nas od świata zewnętrznego, przenosząc do sztucznie wykreowanej rzeczywistości, która sprawia, że całkowicie się w niej zatracamy. To fantastyczny trend, który doskonale wpisuje się w tworzenie komunikatów reklamowych, które z pewnością zapadną w pamięć każdemu odbiorcy!

 

A jaki jest Twój ulubiony trend roku 2021?

Powrót

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

Udostępnij